با تشکر از اینکه وب سایت دانش پسند را جهت فعالیت انتخاب کرده‌اید. وب سایت دانش پسند با هدف ایجاد گنجینه نمونه سوالات امتحانی، آزمون های علمی و محتوای آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی شروع به فعالیت نموده است. گنجینه‌ای که نمونه سوالات و محتوای آموزشی آن توسط همکاران فرهنگی به روز می‌گردد و امکان دسترسی به مطالب برای عموم دانش‌آموزان، دبیران و مدارس کشور با یک جستجوی ساده فراهم می‌گردد.

به لحاظ تامین حقوق تولید کنندگان و استفاده کنندگان محتواهای الکترونیکی و همچنین راحتی همه کاربران قوانینی وضع شده است، که کاربران می بایست طبق آن عمل کنند. این قوانین به صورت کامل در زیر منتشر شده‌اند و ممكن است در هر زمان تغییر كنند. لطفاً جهت مشاهده آخرین قوانین وب سایت دانش پسند به پیغام‌هایی که ممکن است برخی از روزها به هر نحوی به اطلاع كاربران برسد، دقت فرمایید یا اینکه هر چند وقت یکبار به همین صفحه مراجعه نمایید. شما با ثبت نام در سایت تایید می‌کنید که «قوانین و مقررات» را خوانده و پذیرفته‌اید. معنی مفاهیم به کار برده شده را در انتهای این متن توضیح داده‌ایم.

قوانین عمومی

1- این سایت تابع قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. قوانین جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این توافقنامه حاکم خواهند بود.

2- آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و مکاتبات و پاسخ‌های احتمالی دانش پسند به درخواست‌ها از طریق آنها صورت می‌گیرد.

ثبت نام

3- برای ثبت نام در سایت باید یک شماره موبایل یا آدرس ایمیل معتبر داشته باشید .

4- اطلاعات کاربری هر فرد شامل نام و نام خانوادگی و شماره موبایل و ایمیل می باشد .

استفاده از خدمات

5- استفاده و جستجوی شما در وب سایت دانش پسند با مسئولیت شخصى خود شما صورت مى‌گیرد. دانش پسند تعهدى در قبال خسارات مستقیم، اتفاقى، تبعى، غیرمستقیم و کیفرى ناشى از دسترسى و استفاده شما از سایت ندارد.

6- امکان بازگشت وجه فایل های خریداری شده به‌ هیچ‌وجه وجود ندارد. بازگشت وجه تنها برای مواردی که کاربر اشتباها دوبار مبلغی را برای خرید یک فایل پرداخت کرده باشد طی بررسی کارشناسان انجام خواهد شد . در مواردی که فایل خریداری شده بنا به گفته کاربر ایراد داشته باشد همان فایل از طریق شبکه های مجازی یا به صورت ایمیل برای کاربر ارسال خواهد شد .

7- در صورت وجود هرگونه مغایرت در توضیحات محصول و محصول ارائه‌شده به خریدار، خریدار موظف است مراتب را از طریق 《فرم تماس》 به دانش پسند اعلام نماید تا ضمن پیگیری و اصلاح نسبت به مسترد کردن وجه اقدام کند.

8- وب سایت دانش پسند ، آزمون‌ها و محتواهای آموزشی دبیران را نمایش می‌دهد. آزمون‌ها و محتواهای مندرج در سامانه ممکن است توسط دبیران بصورت مداوم تغییر کند و یا به روز شود.

9- هر گونه کپی برداری از محتواهای سایت در تالیف کتاب، جزوه، نرم افزار و وب‌سایت‌ها به هر شکلی ممنوع است. استفاده تجاری از محتواها مطابق قانون «حمایت از حقوق مولف در بستر مبادلات الکترونیکی، قانون ترجمه و تکثیر و قانون تجارت الکترونیکی» مجاز نیست.

10- انتشار مطالب وب سایت دانش پسند ، در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها یا سایت‌های دیگر ممنوع است. پست اصل فایل‌ها و یا اسکرین شات از صفحات فایل‌ها و مطالب سایت در کانال‌های تلگرام یا پیج‌های اینستاگرام ممنوع است و مؤلفان دانش پسند به هیچ شخص یا نهادی اجازه انتشار محتواها را نداده است. هر کاربر عضو یا مهمان دانش پسند که حقوق کپی رایت را نقض نماید، ملزم است کلیه خساراتی را که در اثر عدم پایبندی به این امر متوجه دانش پسند می‌شود، جبران نماید. تعیین خسارت با کارشناسان دانش پسند بوده و کاربر متخلف متعهد به پرداخت مبلغ برآوردی دانش پسند گردیده و حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب می‌نماید.

11- با خرید هر محتوا، صرفاً مجوز بهره‌برداری از آن‌ به‌صورت غیر انحصاری، غیر قابل انتقال، بدون محدودیت زمانی و برای یک شخص به شما اعطا شده است. 

12- عدم دسترسی خریدار به لینک دانلود یا وجود مشکل در دانلود، مانع تحویل محصول نمی‌گردد و خریدار باید مشکل را با پشتیبانی جهت رفع در میان بگذارد.

13- دانش پسند مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده‌ی خریدار از محصول خریداری‌شده ندارد.

سیاست‌های مالی

14- سیستم خرید در سایت به صورت مستقیم است و پس از خرید فایل از طریق درگاه های بانکی و تأیید آن ، می‌توانید نسبت به دانلود فایل‌ها اقدام نمایید.

15- پس از خرید فایل می توانید آن را از طریق بخش کاربری »» دانلود ها ، اقدام ابه دانلود فایل نمائید . دانلود فایل به صورت محدود و 10 بار دانلود می باشد و به مدت 10 روز و بعد از اتمام این محدودیت دانلود انجام نخواهد شد .

نظرات کاربران

16- نظرات کاربران در هر قسمت و در کنار نام هر فایل در برگه ای به نام نظرات قابل ثبت می باشد و دانش پسند هیچ گونه دخل و تصرفی در محتوای نظرات نخواهد داشت .

17- در صورتی که نظرات ارائه شده مخالف سیاست های دانش پسند باشند نمایش داده نخواهند شد .

18- شرایط و قوانین پاسخ به پرسش و درج نظر

1- فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.

2- کاربران ارسال‌کننده‌ی نظر موظف‌اند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تاییدنشدن نظر کاربر می‌شود.

3- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانب‌دارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.

4- با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن، نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینک‌دادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایت‌های دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

5- توجه داشته باشند، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، به‌هیچ‌وجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن جدا خودداری کنید.

6- بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.

7- لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبت کرده و از کوتاه‌کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمه‌ی تایید نظرات کاربران است.

8- هرگونه توهین به مقامات دولتی و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی و یا تمسخر بصورت طنز ممنوع می‌باشد.

موارد انسداد یا حذف کاربر

19- قرار دادن لینک یا فایل تصویری مستهجن، غیراخلاقی و سیاسی در تصویر پروفایل یا عنوان کاربری

20- مطرح کردن هر نوع مطلب در خصوص کانال‌های ماهواره‌ای غیراخلاقی، کانالهای فارسی‌ زبان سیاسی و یا ضد مذهبی

21- مطرح کردن مباحث نژاد پرستانه و یا اهانت به مذاهب، ادیان، ملیت‌ها و قومیت‌های مختلف

22- مطرح کردن هر نوع مطلب و ارائه نرم‌افزار در خصوص هک و هک کردن و فیلتـرشکن

23- استفاده از نام‌های کاربری مورد استفاده توسط پشتیبانی سایت، لوگوی دانش پسند در پروفایل، عکس مقامات رسمی کشوری و لشکری به عنوان تصویر پروفایل

24- بی‌توجهی به مقررات سایت و یا هشدارهای مدیریت و کارشناسان در راستای فعالیت حرفه‌ای در سایت

25- ایجاد مزاحمت و اهانت یا بی‌احترامی به کارشناسان و مدیران سایت

سیاست‌ حفظ حریم خصوصی

26- در صورت استفاده از دانش پسند با سیاست‌های آن موافقت می‌کنید. ما تنها اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنیم که با آن بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم و حساب کاربری شما را در برنامه بهبود دهیم. ما از اطلاعات شخصی شما استفاده‌ دیگری نخواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سیاست‌ها این لینک را ببینید.

مسئولیت‌ها و رفع مسئولیت‌ها

27- ما تنها به وعده‌های صریح و آشکاری که در این توافقنامه داده‌ایم تعهد داریم و در قبال برداشت‌های ضمنی از توافقنامه هیچ مسئولیتی نداریم.

28- ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که محتوا یا دسترسی شما به وبسایت بدون وقفه و مشکل باشد و باقی بماند، و اینکه ایرادها رفع شوند، ولی هیچکدام از این موارد را نمی‌توانیم تضمین کنیم و تضمینی نمی‌دهیم.

29- ما تلاش می‌کنیم که دسترسی شما به وبسایت برقرار باشد، و وبسایت یا محتوای آن از نظر صحت، دقت، به‌هنگام بودن، کامل بودن، قابل اعتماد بودن، و موارد مشابه برای شما قابل تکیه و قابل اعتماد باشد، ولی هیچکدام از این موارد را نمی‌توانیم تضمین کنیم و (و مسئول نیستیم).

30- چنانچه هرگونه خسارت غیرمستقیم یا تصادفی یا ویژه، یا لطمهٔ غیرمستقیم یا تصادفی یا ویژه به درآمد یا سود شما رخ بدهد که ناشی از استفاده از و/یا دسترسی به وبسایت و محتوای آن، و یا ناتوانی در استفاده از وبسایت و/یا دسترسی به وبسایت باشد، مسئولیتی متوجه ما نخواهد بود.

31- مسئولیت هرگونه عواقب و خسارت ناشی از برقراری تماس بین شما و هر کاربر دیگری، برعهدهٔ خود شما است.

32- ما وبسایت خود را از داخل ایران اداره می‌کنیم. در نتیجه قوانین جمهوری اسلامی ایران نافذ هستند و دانش پسند از قوانین و مقررات ایران پیروی می‌کند و تحت نظام قضایی ایران عمل خواهد کرد. هر گونه قانونی که به‌شکل اجتناب‌ناپذیر و رد ناشدنی در موردی و موضوعی وارد باشد و صدق کند، در آن زمینه قانون نافذ محسوب خواهد شد.

سایر موارد

33- شرایط و قوانین فوق در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز موارد فورس ماژور، دانش پسند هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

34- با توجه به مفاد قرارداد حاضر، دانش پسند حق استفاده‌ی غیر انحصاری، قابل‌فسخ و غیرقابل‌ انتقال از سامانه‌ را به («کاربر») اعطا می‌کند. کلیه‌ی‌ حقوق، مالکیت و منافع سامانه‌ در مالکیت انحصاری مدیر سایت ( محسن پاکروان نوغابی ) است.

تعاریف

کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی است که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، امکان استفاده از خدمات دانش پسند را دریافت می‌کند.

آزمون و محتوا: نمونه سوالات، پاورپوینت، ویدیو و… که به کمک رایانه پدید آمده تا یک مبحث درسی را آموزش یا مورد ارزیابی قرار دهد.

حساب کاربری: کاربر از طریق این حساب می‌تواند فهرست محتوای خریداری‌شده یا منتشرشده‌ی خود را مشاهده و مدیریت کند. مشخصات کاربر در آنجا ثبت‌شده و قابل‌ ویرایش و بروزرسانی است.

پشتیبانی: منظور از پشتیبانی، پاسخگویی به مشکلات مربوط به دانلود محصول و محتوای آن است.

درگاه پرداخت: یک سرویس تجارت الکترونیک است که کارت‌های بانکی را برای پرداخت جهت فروشگاه‌های آنلاین و سنتی پردازش می‌کند. درگاه پرداخت انتقال اطلاعات کلیدی بین پورتال پرداخت وب‌سایت دانش پسند به پردازنده/بانک را تسهیل می‌کند.